Popularna forma sprzedaży mieszkania firmie skupującej jest coraz bardziej rozpowszechniona. Bez wychodzenia z domu można nawiązać kontakt z biurem nieruchomości w Augustowie, a nawet uzyskać rzetelną wycenę swojej nieruchomości. W jaki sposób można to zrobić? Wystarczy tylko znaleźć namiar na stronę, a tam wszystko będzie już jasne dla każdego chętnego, kto chce w ten sposób sprzedać mieszkanie.
Dlaczego ludzie wybierają biura nieruchomości?
Popularność biur nieruchomości z roku na rok rośnie. Nic dziwnego, w końcu stanowią one nieocenioną pomoc jako pośrednik w sprzedaży nieruchomości. Jeszcze większym powodzeniem cieszą się biura nieruchomości w Augustowie i innych miastach, które dodatkowo oferują samodzielny skup mieszkań. W takim przypadku nie potrzeba zbyt wielu starań, na wyszukanie odpowiedniego klienta, ponieważ firma, z którą nawiązujemy współpracę, będzie zainteresowana kupnem naszego mieszkania.
Ludzie najczęściej wybierają biuro nieruchomości w Augustowie z dwóch powodów. Są nimi:
- szybkość przeprowadzenia procedury sprzedaży,
- gotówka wypłacana nawet do ręki.
Na temat szybkości przeprowadzenia procedury sprzedażowej bardzo dużo się mówi. W ciągu kilku dni można bezproblemowo zakończyć transakcję z powodzeniem dla każdej ze stron. Można nawet doczytać na stronach wielu firm skupujących, że nawet w ciągu 72 godzin można przebrnąć przez procedurę sprzedaży.
Kolejny na liście zachęcającej do podjęcia współpracy z biurem nieruchomości w Augustowie, jest wypłacalność firmy. Tu nie trzeba czekać na kredyt, jaki będzie musiał załatwić kupujący, ponieważ firma dysponuje odpowiedniej wysokości kapitałem. Ponadto, kiedy wysyłamy zgłoszenie i jest ono analizowane pod kątem wyceny, wówczas firma, która wyraża zgodę na chęć kupna naszego mieszkania, zdaje sobie sprawę, że taką kwotę musi mieć, aby dokończyć transakcję. Kwestia finansów nie jest tutaj problemem.
Nawiązując do ceny i kwoty pieniężnej, warto uświadomić sobie, że to biuro nieruchomości w Augustowie, do którego się zwracamy, ustala wysokość wartości naszej nieruchomości. Jednocześnie ta wartość to także propozycja ze strony firmy, na kwotę, za którą będzie można kupić nasze mieszkanie lub inną nieruchomość. Pod tym względem można mieć wątpliwości, no bo jak, nie mogę zaproponować swojej ceny? Oczywiście można zaoferować swoją propozycję cenową, jednak biura nieruchomości działają według rzetelnie przeprowadzonych wycen, które ustalane są przez wykwalifikowanych rzeczoznawców. Często cena, którą proponuje właściciel, jest niewłaściwa i zazwyczaj zawyżona. W ten sposób nawet potencjalnemu kupującemu z rynku wolnego nie będzie można zaoferować takiej ceny, gdyż zrezygnuje, gdy tylko dojdzie do niego, ile warte jest określone mieszkanie. Inni właściciele uważają, że to spore wyręczenie, gdy firma zaproponuje rzetelną wycenę nieruchomości i ustali wysokość kwoty, jaką jest w stanie zapłacić w zamian za kupno danego mieszkania. Mało tego, taka wycena jest niezobowiązująca dlatego, jeśli nie pasują nam takie warunki, zawsze można podziękować za współpracę. Wycena jest również bezpłatna, a więc nie ma obaw o dodatkowe koszty, jak w przypadku ustalenia wysokości wartości mieszkania poprzez wynajęcie rzeczoznawcy.
Sprawdź też nasze biuro nieruchomości Warszawa
Jak przygotowana zostaje wycena nieruchomości?
Aby ustalić, ile biuro nieruchomości w Augustowie będzie mogło zapłacić za dane mieszkanie czy dom, potrzebne jest wykonanie wyceny. Tutaj niezbędne są informacje dotyczące nieruchomości, takie jak powierzchnia, rok wybudowania, ilość pięter, określony standard, udogodnienia i wiele innych tego typu. Takie informacje są kluczowe, aby zweryfikować daną nieruchomość, zestawiając ją z cenami rynkowymi. Nie oznacza to, że klient otrzyma tyle, ile wynoszą ceny rynkowe, niemniej biuro nieruchomości ustala wysokie ceny, które są konkurencyjne.
Przesłać informacje na temat swojego mieszkania, które są niezbędne do przygotowania wyceny, można poprzez formularz online, adres mailowy czy telefonicznie. Najwygodniej jest skorzystać z formularza online, którego wypełnienie nie zajmie więcej niż 5 minut, a dzięki temu rzeczoznawcy będą mogli od razu wziąć się za przygotowanie oferty. Odpowiedź na zgłoszenie klienta nadchodzi po kilkunastu godzinach. Jeśli sytuacja wymaga bardziej wnikliwego przeanalizowania sprawy, wówczas konsultant kontaktuje się z klientem, aby uprzedzić go, że rzeczoznawca prosi o dłuższy czas na przygotowanie rzetelnej oferty cenowej. Nawet jeśli taka sytuacja będzie miała miejsce, wówczas klient otrzyma ofertę w najkrótszym, możliwym czasie. Na przeanalizowanie takiej wyceny klient też będzie miał tyle czasu, aby podjąć rozsądną decyzję. Na tym etapie może zrezygnować z dalszej współpracy, jeśli oferta nie spełnia jego oczekiwań.
- Umowa przedwstępna i dalsze ustalenia
Wielu klientów biura nieruchomości w Augustowie decyduje się na podpisanie umowy przedwstępnej. Jest to gwarancja, że obydwie strony są chętne na dokończenie transakcji w określonym czasie. Dla klienta to także dodatkowy zastrzyk gotówki, ponieważ podczas podpisywania umowy przedwstępnej biuro nieruchomości w Augustowie wypłaca kwotę zadatku. Nie wszyscy muszą decydować się na taki krok, jeśli komuś bardzo zależy na tym, aby sprzedaż odbyła się szybko, można zrezygnować z opcji podpisania umowy przedwstępnej, na rzecz podpisania umowy końcowej.
Dalsze ustalenia dotyczące transakcji skupiają się przede wszystkim na formalnościach. Klient pytany jest o przygotowanie, chodzi oczywiście o dokumentację. Zostaje także zapytany o sposób rozliczenia, jaki preferuje (przelew natychmiastowy lub gotówka). Takie ustalenia pozwalają określić możliwość przystąpienia do poszukiwania dogodnego terminu spotkania w kancelarii notarialnej. Umówienie spotkania z notariuszem, jeśli ktoś nie jest przygotowany, raczej mija się z celem. Pracownicy biura nieruchomości w Augustowie są chętnie także nieść pomoc w zakresie kompletowania dokumentacji sprzedażowej, jaką stanowią akt notarialny, odpis księgi wieczystej, zaświadczenie o zameldowaniu i o braku zadłużenia względem czynszu i opłat eksploatacyjnych.
Nie tylko termin spotkania jest istotny, oczywiście musi być dopasowany zarówno dla strony sprzedającej, jak i kupującej. Trzeba także znaleźć odpowiednią kancelarię notarialną. Wielu klientów chce, aby podpisania aktu przeniesienia własności nieruchomości na nabywcę odbyło się w ich mieście, na co przystają przedstawiciele firmy. W ten sposób biuro nieruchomości w Augustowie umożliwia swoim klientom wybór kancelarii notarialnej. Dla nich samych jest to kwestia zaufania, jakim darzą swoich klientów. Dla klientów natomiast jest to potwierdzenie bezpieczeństwa, a także komfortu, w końcu nie trzeba nigdzie jechać, by móc sprzedać mieszkanie. Wszelkie dokumenty podpisywane na drodze sprzedaży są weryfikowane przez specjalistów, którzy w kwestii prawa i nieruchomości mają obszerną wiedzę i doświadczenie. Jeśli coś będzie niejasne dla klienta, przedstawiciel, który współpracuje w imieniu firmy, będzie starał się wyjaśnić wszystko.
Dla właścicieli, którzy sprzedają swoje mieszkanie, nie bez znaczenia jest podpisanie umowy końcowej, którą jest akt notarialny. Jest to dokument potwierdzający przeniesienie własności nieruchomości na nabywcę, po uiszczeniu odpowiedniej i ustalonej wcześniej kwoty. Dzięki temu sprzedaż odbywa się w legalny sposób. Nie można tutaj pominąć wizyty notarialnej, gdzie wymagane jest uiszczenie opłat w związku z przebiegiem całego procederu. Takie opłaty notarialne uiszcza biuro nieruchomości w Augustowie. Po przekazaniu środków, które zostały ustalone już na samym początku trwania współpracy, przychodzi czas na przekazanie nieruchomości nowemu nabywcy. Ten moment przekazania kluczy do mieszkania jest nie tylko symboliczny, ale też stanowi nowy początek dla sprzedającego, który być może w ten sposób pozbywa się swoich problemów finansowych. W końcu powodów, dla których sprzedaje się nieruchomości, może być wiele, a prym wiodą w tym przeważnie problemy z finansami.
Sprawdź też opinie biura nieruchomości